tisdag 13 mars 2012

Vilken dag!!

Ja ni gott folk...vilken underbar dag vi har haft. Jobbar ju på en förskola och dagar som idag är ju helt fantastiska när vi kan vara ute i solen.
På jobbet var det full rulle.... Hade ett litet promenad/jogg-lopp för barnen. Två varv klarades av och avslutades med saft, frukt och medalj. Vi hade så roligt och barnen var så duktiga.
Sedan stannade min avdelning kvar ute och käkade lunchen i solens sken. Soppa, macka och pannkakan i handen fungerar alldeles utmärkt.
Jobbdagen avslutades med ett trevligt snack med kollegan som stängde huset. Skönt att prata några minuters strunt innan man går hem.

Tyvärr kom jag hem till sjuk man. Feber och frossa hade han stackaren och inte för första gången i år heller. Båda töserna verkar också börja bli lite förkylda. Hoppas de klarar sig ifrån det hela.

Själv ska jag fortsätta på ett av mina pysselprojekt. Behöver tänka på något annat än en far som ligger på sjukhus med 2 liter vätska i lungorna och ingen som vet vad som är fel. Det är fruktansvärt läskigt när föräldrar blir dåliga, riktigt dåliga. Det är då man märker att de är ju vanliga dödliga de med och inte några superhjältar som kommer finnas för alltid. Så ni förstår att jag behöver tänka på annat.

Ha en go kväll alla där ute......

1 kommentar:

  1. Hej hopp Malin.. Jaaa vilken dag det varit sån värme... 13-15 grader.. inte klokt.. . Åå vad det lät gött med er utedag.. får se hur det blir i morn då..:)... Strunt ja... det är alltid trevligt.. sjuka föräldrar..inte kul.. fråga mej ..! syns i möra.. kramelikramen på dej ..Pia

    SvaraRadera